Namibie vervolg

17 februari 2014 - Ruacana, Namibië

Daarna 3 dagen in Etosha game park geweest. We zagen niet zoveel wild dus zijn we maar naar vogels gaan zoeken en die waren er veel en mooie. Het was er heel droog en dor, ze snakken hier naar regen. Je bent hier in een compleet andere wereld.
Bij het kamp zijn waterplaatsen waar de dieren kunnen drinken .
Zo vroeg in de morgen zagen we 3 giraffen om de laatste 100 meter te overbruggen nam wel 20 minuten voetje voor voetje altijd op hun hoede ! Prachtig om te zien.
De laatste avond regende het flink maar ze hebben nog veel meer nodig.
Toen naar Ruacana, deze weg had minder termieten maar meer mensen en vooral veel vee langs de weg en ook op de weg. Nu begreep ik waarom er hier 50 mensen verongelukken en in Europa 1. Die dieren op de weg zijn echt levens gevaarlijk en vooral s'avonds. Ezels zijn het gevaarlijkst want die blijven stil staan en zijn onvoorspelbaar.
Maar we zijn heelhuids aangekomen in Ruacana en omdat het nog maar 17.00 uur was meteen naar de watervallen, een van de grotere in Afrika. Maarrrrrrrrr..........
De waterval die is verdwenen
Er was wel een waterval maar geen water dat was wel een tegenvaller. Dit is nu de regentijd en ze hebben al 2 maanden geen regen gehad. Dat is voor de mensen hier wel heel sneu.
We zijn hier in een hotel waar wij de enige gasten zijn, en toch nam het een uur voordat we eten kregen en ook een drankje duurde eeuwen. De ober leek zo bezig met onze bestelling opschrijven dat toen we weg gingen hij nog bezig was. Maar ze zijn hier en overal heel aardig en behulpzaam. Toch blijft het bizar zo'n 10 man personeel met 4 gasten vooral toen we terugkwamen van de "watervallen " wilde de goede man opnieuw alle auto gegevens enz.registreren. Je kunt hem ook niet blameren . Een registratie op een dag is natuurlijk " best veel " werk.
We zijn hier 2 dagen en vanmorgen zijn we naar een Himba familie geweest.
Eigenlijk verwacht je een soort verkleed partij maar wij arriveerden er onverwachts . Iedereen was in hun originele klederdracht en haarkapsel. ( zie foto ) De kraal bestaat uit zo'n 10 hutten in met in het midden de kraal waar het vee gehouden wordt.
Tegenover de kraal is de hut met oudste vrouw ,rechts daarvan slapen alle mannen , links de vrouwen en kinderen . De stamoudste ( man ) heeft geen eigen hut.
Hebben er prachtige foto's van mogen maken voor het foto album .
Verder hebben we een rustige dag. Hoop dat we snel internet hebben dan kunnen we dit verhaal doorsturen. Phil doet in Kaapstad mee aan de Argus een wielerrenner wedstrijd. Hij gaat nu vaak oefenen.
Wij zijn vanmiddag gaan wandelen.
Groeten Marlies en Jos

1. Wilma:
    21 februari 2014
    Hallo Jos en Marlies. Wat een mooi verhaal en mooie foto's. Heel bijzonder om deze reis te maken. Heel veel plezier nog. Groetjes Wilma