Kaapstad

11 maart 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dit heb ik op zaterdag  geschreven, voor degene die het tijd verschil zo groot vinden.

Kaapstad, daar zijn we nu. Morgen wordt hier de grote wielerrace gehouden nl de Argus.  Onze vriend Phil doet er ook aan mee , hij moet om 7.24 vertrekken en zal ongeveer 11.30 klaar zijn. Er wordt morgen behoorlijk wat wind voorspelt dus dat maakt het erg zwaar.  Wij verblijven in een b&b 30 km ten noorden van het centrum van Kaapstad. We zitten vlak bij het strand maar het waait hier zo erg dat het niet fijn wandelen is maar we gaan het morgen uitproberen.  Het nam ons gisteren 1,5 uur om in het centrum van Kaapstad te komen, het is hier druk druk druk. Het is ook al 25 jaar geleden dat we hier laatst waren en het is zo gegroeid!  We zijn vanmiddag naar het strand geweest en zijn gezandstraald het deed gewoon pijn. Maar de wind was natuurlijk ideaal voor de windsurfers en kitesurfers.  Gisteren naar Hermanus geweest een plaatsje 100 km ten oosten van Kaapstad, het stopte gelukkig met regenen toen we daar aankwamen en dus nog wat gewandeld en koffie op het terras. Phil heeft de Argus uitgereden, hij was wel bekaf maar toch knap.

Ondertussen is is het dinsdag en morgen verlaten we Kaapstad.

Zaterdag zullen we in Nederland aankomen om 10.10 in de ochtend.

we zien jullie allemaal weer snel.

groeten Marlies en Jos

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke Teulings:
    11 maart 2014
    Goed dat phil de race uitgereden heeft! Wat gaat de tijd toch snel, je komt bijna weer thuis. Na al jullie bezienswaardigheden in andere landen, fijne wandelingen, genietend van de natuur, boottochten en natuurlijk het zonnetje kom je weer terug in ons kikkerlandje waar ook de kinderen en kleinkinderen jullie heel blij verwelkomen. Ook wij hoor!! Tot gauw, groetjes Mieke
  2. Marion en ruud:
    11 maart 2014
    echt bedankt voor al je verhalen;ik hoop dat het afscheid niet te akelig voor jullie is. heel apart dat we steeds met jullie meegereisd zijn!goede vlucht.nu aan de gang met het fotoboek.
    groetjes ruud/marion
  3. Jan en Mien:
    11 maart 2014
    Marlies en Jos wat zijn jullie toch bofkonten dat je, dat alles kan zien en meemaken,prachtig, hier is het ook mooi weer voor in Maart,goede thuisreis,wij zien naar jullie graag weer in Olland,doeiiiiiiiiii JAN & mien
  4. Anke:
    12 maart 2014
    Hallo Jos en Marlies,

Geniet nog even van de laatste dagen daar en een hele goede reis terug!
    Tot gauw!

Groeten de buurtjes