Aus

28 februari 2014 - Aus, Namibië

In Aus hebben we 2 nachten geslapen. Mooie huisjes met warm water van de solar op het dak.
We zijn vrijdag naar Luderitz gereden, onderweg de wilde paarden gezien die de soldaten hier niet snel genoeg konden vangen toen ze terug naar Duitsland moesten om te helpen in de 1ste Wereldoorlog . Er zijn hier behoorlijk veel paarden in de woestijn verwilderd en sommige zijn wel erg mager en oud. Er is gelukkig wel een drinkplaats gemaakt in 1996, maar er groeit niet veel gras in de woestijn.
In Kolmanskop hebben we de spookstad gezien. 50 jaar geleden zijn de laatste mensen daar vertrokken. Het ergste schijnt daar de wind te zijn en dan nog het woestijn zand erbij, lijkt me geen pretje. Maar het bleek wel 50 jaar daarvoor het rijkste stadje ter wereld te zijn want hier hadden ze diamanten gevonden. Een rondleiding gehad en zelf nog rondgelopen, het was de moeite waard. Daarna naar Luderitz en via een tip bij een oester bedrijf verse oesters gegeten, heerlijk, even langs shark eiland enz. Was weer een leuke dag!
Zaterdag naar canon roadhouse, heel byzonder, overal staan oude auto's binnen en buiten.
Vandaag zondag zijn we naar de canyons gaan kijken de tweede grootste ter wereld! Heel indrukwekkend. En morgen verlaten we via een mooie route langs de canyons en de fish rivier Namibië.
Sommige dingen kun je niet fotograferen zoals de hitte, de vliegen die om je hoofd zoemen, de diepte van de canyons, de hoogte van de duinen, het is werkelijk een heel byzonder land. En zo'n vakantie is natuurlijk niet goed voor de lijn, je haren kleuren lichter, de huid donkerder maar aan vit. D geen gebrek.
Tot de volgende keer, groeten Marlies en Jos

1. Mieke Teulings:
    4 maart 2014
    Dit is een reis om nooit te vergeten!! Voor ons lijkt het land bijzonder mooi en helemaal nu je er zo over schrijft. Denk nu maar niet aan je lijntje en haar dat komt wel goed wanneer je weer thuis bent!!!
  2. Jan en Mien:
    5 maart 2014
    Hoi, Jos en Marlies,wat genieten jullie toch, en wij ook, van de verhalen die je ons stuurt ,prachtig,je haar dan zien wij je een keer blond,jullie zien er goed uit,benieuwt als jullie weer thuis zijn, geniet maar door doeiiiiiiiiii gr Jan en Mien
  3. Willem:
    10 maart 2014
    hoi jos en marlies leuk dat jullie zo genieten het lijkt mij ook een mooi land wij genieten met jullie verhalen mee.wanneer komen jullie naar huis. voor nac hoeven jullie dit niet te doen want die zij n op dit moment slecht.gr willem truus