Sossusvlei

23 februari 2014 - Namib-Naukluft National Park, Namibië

Sossusvlei Namibië,
We hebben gisteren Swakopmund verlaten en in Walvisbaai nog even getankt. Pas bij het 3de benzine station hadden ze diesel.
We zijn over de tropic of capricorn gegaan, was wel een foto waard.
Bij Solitaire moesten we afslaan en daar hebben we even pauze gehad. Het dorp heeft 92 inwoners.
Om ongeveer 14.00 kwamen we in sossusvlei lodge aan en wat een hitte, onvoorstelbaar! Hebben niet veel meer gedaan, alleen uitgerust.
Savonds heerlijk buiten gegeten, het was toen al wat afgekoeld gelukkig.
Maandag 24 febr.
Om 6.15 met onze 4x4 de duinen in, het was nog heerlijk koel. Ik kon nu nog op blote voeten lopen maar om 9.30 niet meer, dan wordt het zand zo heet en je voeten verbranden. We zijn naar death valley gereden maar ook nog 2 km gelopen.
Wat een wonder is de natuur toch, zo mooi!
Om 10.00 naar sossusvlei en daar gepicknickt en dat was heerlijk na die 2 km lopen in die hitte.
Smiddags weer uitgerust, die hitte is echt afmattend. Maar we hebben vakantie dus kunnen de hele dag uitrusten, zwemmen enz.
Morgenvroeg hebben we de quadbikes geboekt en dat zal ook weer iets specials worden, want dat hebben we nog nooit gedaan en dan nog wel in de duinen!
Groeten Marlies en Jos

1. Willem:
    24 februari 2014
    geniet er maar lekker van kijk uit met de squads maak er geen rally van.
    hier lekker weer vandaag 14 gr.
    in het weekend naar de sauna ipv carnaval.
    gr willem en truus
  2. Anke:
    25 februari 2014
    Hoi Jos en Marlies,

Leuk om jullie verhalen weer te lezen en mooie foto's te zien.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal over de quadbikes, maak het niet te spannend! Geniet nog en zorg dat je niet uitdroogt daar.

Groeten van jullie verre buren.