Durban

28 januari 2014 - Durban, Zuid-Afrika

We zijn 3 dagen in drakensberg gebleven en dat was wel heel erg lux, mooi enz.
De eerste dag hebben we een trail gelopen dat was de blauwe cascade route.
Hij was 7,5 km lang en zou 3,5 uur duren, wij hebben er iets langer over gedaan, maar het was de moeite waard, zo mooi met verschillende watervallen enz.
We waren allebei uitgeput, ook de warmte pakt je maar we hadden de rest van de dag om uit te rusten.
De volgende dag bij het zwembad met een leesboek, een praatje , wat zwemmen, gewoon relaxen, heerlijk.
We zijn ook nog naar het Drakensberg boys choir ( heel bekend) geweest maar die treden pas 19 febr. op. We hebben ze wel vrijdag morgen om 5 uur horen repeteren want die school was daar vlakbij.
Vrijdag een mooie rit naar Durban van ongeveer 3 uur, smiddags naar het winkelcentrum in la Lucia daar zat nog steeds de Hollandse bakker Hans Vrolijk. savonds uit eten in Umlanga bij "Vinegar and Oil". kingklip vis gegeten, was heerlijk! Wat me opviel in de parkeergarages is dat er aan het plafond een rood of groen lampje hing. Als het rood is staat er een auto onder en rijd je weg dan wordt het groen, dus je ziet al van veraf waar er plaats is. Alleen jammer, als je er aan komt en het is een invalide plaats. Deze lampjes waren alleen in de nieuwere garages.
Zaterdag ben ik met Irene naar Shongwene farmers market geweest, die is elke week en daar verkopen ze van alles. Vooral zelfgemaakte en geverfde kleding, jam, rieten meubels, vers fruit, oude troep oftewel antiek? Was wel heel leuk, gezellig en druk.
Smiddags zijn we naar dochter Irene geweest voor een hamburger braai.
Zondagmorgen een wandeling op de boulevard in Durban central beach en daar ook ontbeten in een leuk tentje samen met Raymond en natuurlijk Mike en Irene .
Om 3 uur gaan golfen in Virginia golfbaan en wat me opviel is dat iedereen hier een zakje met zand aan zijn kar heeft hangen om de plaggen op te vullen. Het zand kun je daar zo meenemen dat is ook special zand met compost. Zandzakjes zijn te koop in de golfwinkel. We waren te laat terug, de golfwinkel was al gesloten anders had ik er een gekocht.
Maandag hebben we afscheid genomen van Mike en Irene en dat vond ik heel zwaar. Misschien dat we elkaar volgend jaar zien, komen hun misschien naar Engeland voor WK rugby, maar dat is nog niet zeker.

tot gauw, groeten Jos en Marlies

1. Marion en ruud:
    28 januari 2014
    wat kun je toch gezellig vertellen.complimenten.
    het is echt een droomreis. kan me zo voorstellen dat afscheid nemen van je vriendin niet meeviel.
    geniet samen verder.dank voor je leuke reisverhalen.
    groet voor jullie uit het frisse ollandje. ruud marion
  2. Anny en Ad:
    28 januari 2014
    Mooie verhalen het lijkt wel de rally Parijs-Daker maar dan in
    ontspannen sfeer.
    Hier is alles goed een beetje fris maar de winter is er nog niet.
    Nog een fijne tijd in Afrika.