Drakensberg

22 januari 2014 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

Gisteren zijn we in Drakensberg aan gekomen en het was niet echt een leuke dag.
Het begon wel goed, vroeg opgestaan strandwandeling voor de laat ste maal, was genieten. Daarna heerlijk ontbijt gemaakt en gegeten, ingepakt en ongeveer 11 uur vertrokken.
Het ging allemaal goed tot dat we in Drakensberg aankomen en onze Tom Tom zei dat we links af moesten. Het was een smalle weg, maar ja na 3.1 km moesten we weer rechts of links, ik weet het niet meer. Het regende en er zaten zoveel potholes in de weg. We gingen een bruggetje over wat al bijna overstroomde, maar nog een paar km dus doorgaan. We zaten in een township, we kwamen wat auto,s tegen maar geen blanken, veel voetgangers maar geen blanken.

Aan een paar school kinderen gevraagd of er een hotel of dorp in de buurt was maar nee er was verder op niets. We kwamen echt veel school kinderen tegen, we hadden wel met ze te doen in die tegen. De afslag was ook weer zo,n klein weggetje dus die namen we niet maar toen zei de tom tom maak een u turn. We zijn toen toch maar omgedraaid en dat ging ook niet zo gemakkelijk op zo,n klein weggetje.

Even later kwamen we op een kruising waar heel veel verkeer was en zwarte mensen. Weet niet hoe, maar we kwamen op een iets andere weg en ja die was goed.

Op het volgende kruispunt was een info center waar we even gestopt zijn. We waren vlakbij onze guest farm Ardmore, waar we via internet  een kleine hut geboekt hadden. We waren wel blij want we hadden bijna de moed opgegeven.

Linksaf, stond mooi aan gegeven, weer een klein weggetje in, maar geen potholes en de regen was opgehouden. Toen we zagen dat de weg in zandweg overging dachten  we allebei, nee toch, maar er kwam een auto uit de zandweg dus wat een opluchting. Er zat een man en vrouw (blanken) in de auto en ze staken allebei hun hand op, of we wilden stoppen. Raampje omlaag en ze begonnen allebei wild te praten dat we daar niet naar toe moesten gaan want de weg is een glijbaan van vette klei. We vertelden dat we daar geboekt hadden, hun ook, het waren  goede vrienden van ze maar door die weg kon je niet. Die man zei toen we daar op die heuvel waren was het doodstil in de auto en de auto begon te glijden. Ze waren heel aardig en belde nog iemand of er daar plaats was. Maar we moesten naar het Drakensberg hotel gaan en dat hebben we toen gedaan.

De prijs was 1950 rand inclusief ontbijt en avondeten, Jos  vroeg nog voor de grap wat het was voor 60+ .  Nou dat moest hij even vragen, kwam er een dame bij en ze zei dan is het 1150 rand. Wij waren zo verbaasd en hebben meteen ja gezegd .

Het hotel is lux mooi gelegen en prachtig. Dus weer genieten.

groetjes Jos en Marlies

1. Rina van den Boom:
    22 januari 2014
    Marlies je verhaal is niet doorgekomen !!!!
    We kunnen alleen de letter u lezen
    graag het vervolg gr Rina
  2. Jose:
    Hoi Marlies en Jos
    Ik kan vandaag niets in beeld krijgen ,maar zie aan de foto's dat het jullie goed gaat.
    Geniet van het lekkere weer en al het andere mooie daar.
    Hier heb je een dikke jas en paraplu nodig.
    Werk is er ook niet bij zorgservice dus blijf maar zo lang mogelijk genieten.

veel groeten Jose
  3. Marion en ruud:
    23 januari 2014
    ik ben benieuwd naar de foto's van de impala's
    en nog meer naar je reisverhaal............
    hier prachtig zonnig weer. in limburg hebben we geen plu nodig.
    groet van ruud en marion
  4. Wilma:
    Hallo Jos en Marlies.
    Het was zeker heen saaie reis. Toch wel spannend hoor. Maar gelukkig goed aanbeland in een mooi hotel. Geniet ervan samen. En nog heel veel plezier. Groetjes Wilma
  5. Marion en ruud:
    23 januari 2014
    wat een spannend verhaal.compliment voor jullie doorzettingsvermogen.wat zullen jullie opgelucht geweest zijn toen jullie dat hotel gevonden hebben, die jos leuk toch die korting. groetjes ruud marion
  6. Jose:
    24 januari 2014
    Wat een spannend verslag was dat. Gelukkig is het goed afgelopen en zitten jullie nu in een mooi hotel.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag
    veel groetjes Wim en Jose
  7. Ruud:
    24 januari 2014
    "" draken"" sbergen doen de naam alle eer aan; beangstigend en bedreigend zelfs om mee te maken lijkt me ;ook dat glibberen geen pretje, je weet nooit wanneer het ophoudt of erger wordt ; ouder zin heeft dus ook voordelen ; wordt later weer vervolgd groet Ruud.
  8. Mieke Teulings:
    25 januari 2014
    Zo af en toe moet je ook iets bijzonders meemaken! Thuis kan je dit in geuren en kleuren vertellen, het is toch goed afgelopen. Je hebt nu een fijn hotel, dus ga weer van de volgende dagen genieten!
  9. Ad en Yvonne:
    17 februari 2014
    Een late reactie, maar vind het wel een mooi verhaal dus zijn de 65 + toch gezegend. hè, hoezo zakelijk? Goed gedaan hoor.
    Elke cent telt. Knap dat glibberige pad.Wat zou ik bang geweest zijn. Maar ja wel mooi. dat je dan ergens goed en mooi terecht komt. Het is nu 17.2 en hier schitterend weer, echt in "onze tuin"konden wij in de zon zitten . Niet te geloven. Lieve mensen geniet ze met volle teugen.
    Liefs Ad en Von