Johannesburg

10 januari 2014 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Gisteren was een vermoeiende en lange dag maar we zijn er.
Afscheid van Monique en Sander en met de trein naar Schiphol, heerlijk ontbeten en
door de douane enz, ging best vlot. Gewicht van mijn koffer was 20,5 kilo en Jos 15 kilo dus we hebben genoeg plek voor cadeautjes!
We zaten niet naast elkaar maar wel allebei aan de raamkant dus hadden een mooi uitzicht, het was helder weer dus ook in Afrika de woestijn goed kunnen zien. Ik zat naast een echtpaar uit Roodepoort (Johannesburg) en zij waren net op bezoek geweest bij hun zoon in hardingsveld en hun eerste kleinkind (4 maanden oud). Was leuk.
Halverwege bood de dame naast Jos aan om op mijn plaats te zitten, Jos zat ongeveer 6 rijen achter mij. Dus daarna gezellig naast.
Kwamen ongeveer een half uur te laat aan hier maar je bent op vakantie dus wat is een half uur. Bruce en Wendy stonden ons op te wachten en was heel leuk om hun weer te zien. Was echt fantastisch, niet echt veranderd, wat ouder en Bruce grijs maar dat zijn wij ook. Bij hun thuis aangekomen vroeg hij wat we wilde drinken maar wij waren moe en wilde eigenlijk alleen maar water en naar bed. Maar nee this is South Africa you must have a drink. Oke ik een cider en Jos bier, krijgt hij een fles 750 ml bier en die was niet een twee drie op. Gingen pas 2.30 naar bed.
Vanmorgen buiten ontbeten en wat is het hier mooi, waarom zijn wij hier ooit weggegaan.
Overal struiken met bloemen, zwembad, heerlijke temperatuur. Hebben onze horloge uitgedaan, laten ons hier verwennen. Sorry Monique dat ik gisteren geen sms je gestuurd heb maar gewoon vergeten. Zoveel indrukken ineens, zo een andere wereld, maar we houden jullie op de hoogte. Veel liefs, bedankt voor de reacties, vinden we heel fijn.
Tot volgende keer!

1. Petrie:
    10 januari 2014
    Leuk Jos en Marlies met zo'n ontvangst in Z Afrika geniet samen en we horen nog wel welke wijntjes het lekkerst zijn Hihi!
  2. Seuntjens:
    10 januari 2014
    Wat een leuk idee zijn wij ook een beetje mee op reis """!!!!
  3. Mieke Teulings:
    11 januari 2014
    Erg leuk!!! We kunnen dan alles met jullie mee beleven! Heb je nu al een beetje spijt?
  4. Tineke.koks:
    11 januari 2014
    Tof voor jullie en zo' n fijne ontvangst.
    We genieten een "beetje mee"
    XxTineke
  5. Frits Teulings:
    11 januari 2014
    Jos heeft dus goed geluisterd en aan jou gedelegeerd, Marlies!!
    Blijft een boefje, he !
    Geniet ervan

Rina en Frits
  6. Bob:
    11 januari 2014
    Leuk hoor, geniet er van !!
  7. Tosca:
    11 januari 2014
    hartstikke leuk voor jullie,geniet ervan!!!!!
  8. Anny en Ad:
    Hoi Marlies en Jos,
    Wat een leuk idee, zo genieten wij ook mee.
  9. Marion en ruud:
    11 januari 2014
    Wat leuk, kan ik met jullie meereizen.Toen we samen op de meidendag in de auto zaten, heb je me over deze reis verteld. Nu zijn jullie daar en begint het feest.Heel fijn dat jullie door jullie vrienden zo goed worden ontvangen.
    Gaan jullie nog door naar Namibië?
    Ik zie uit naar je volgende verslag.
    liefs marion
  10. Ruud:
    11 januari 2014
    prima en heel gezellig idee om zo jullie ervaringen te delen en benieuwd naar nieuwe info, eerst niet en nu prima te openen en te lezen; vermaak jullie en tot volgende bericht . Groet Ruud
  11. Suzanne:
    11 januari 2014
    Fijn dat de reis goed is gegaan. Nu lekker genieten! Maar niet stiekem besluiten om daar te blijven hè! ;)
  12. Riet:
    12 januari 2014
    Mooie reis naar een prachtig land, geniet ervan.!!!
    We denken vaak aan jullie, lekker in de zon en hier...kouder...bbrrr
    Riet en Rensz