Stampriet

27 februari 2014 - Strampriet, Namibië

Het rijden met de quadbikes was erg leuk en het viel wel mee, het was niet zo moeilijk. We waren om 6.15 weggegaan en ongeveer 8.15 weer terug, ontbeten en met de 4x4 weer de duinen in. Verder zwemmen en rusten want o die hitte!
Savonds weer een heerlijk diner buiten.
Woensdag 26 febr.
We hebben de duinen en bergen achter ons gelaten en we bevinden ons nu op het platteland in een klein dorpje genaamd Stampriet.
Hele mooie kleine huisjes waar we slapen maar echt met antieke spulletjes. Zie foto's.
Dit is het land waar de boeren wonen de ene met koeien de andere met varkens of geiten. Landbouw is er ook, maar heel weinig.
Onze lodge heeft ook een farm met kaasmakerij en gereedschap uit Nederland, zelfs tuinkruiden uit Holland en soms komt er iemand uit Nederland voor advies.
De mensen zijn hier van alle kleuren en standen maar ze zijn allemaal even aardig.
We hebben weer wat Afrikaans geleerd :
daar waar ik verstand begin krij het.!
Betekent daar waar ik als kind mijn eerste herinneringen van heb.
Toch een prachtige taal soms.
Donderdag 27 febr
Het zand in deze streek is zo rood en dan die gele bloemetjes erop, zo mooi. Maar ook deze streek verlaten we en we stoppen in keetmanshoop.
Hier wonen de afstammelingen van de bosjesmannen en je herkent ze meteen. We zijn naar een park gegaan waar de kokerboom groeit. De bosjesmannen gebruikten de stam van deze boom om hun pijlen te maken, vandaar de naam. Even verderop was een "giant playground" dat was een gebied waar echte rotsen opgestapeld lagen, zo leek het tenminste. Het was wel kilometers groot. Heel apart.
Overnachten doen we in Aus. Alles is hier 3 talig Engels Afrikaans en Duits.
Groeten Marlies en Jos

1. Theo:
    2 maart 2014
    Mooie reis. Blijf genieten.